HTML

mona lisa

ilyen qtya nincs is. Azaz mégis. És még neve is van: Mona Lisa. Nomen est omen: barna és fekete, állandóan mosolyog, kiegyensúlyozott, nyugodt, a legjobb fej qtya, akivel valaha is találkoztam.

Friss kommentek

  • teevee: Nem tudlak megcáfolni. Önzetlenség, türelem és hűség, ahogy öregxem, egyre fontosabbak. A fenevad... (2009.02.18. 17:06) hepi börszdéj
  • mona lisa: Oh yeah, igen, mostmár mindenki láthassa nagy cimbimet billydödág-ot! Köszönjük, hogy felvállaltad... (2008.12.31. 13:30) Egy tökéletes délután
  • mona lisa: Hello. :) Igazán köszönöm Billydödág nagylelkűségét, nem vagyok rá méltó. Meghajlok nagysága előtt... (2008.12.25. 23:20) mázli
  • billy dödág: Benevezecc én is az uszkár díjra! ;) Ilyen voltam: kepfeltoltes.hu/080726/voltam_www.kepfeltoltes... (2008.07.26. 15:38) Uszkár-díj
  • billy dödág: Hali :) Jelentem jobban vagyok :) Ma vagy háromnegyed órát sanyargatott a doki, meg belémnyomta a... (2008.04.24. 19:37) a műkritiKUSS

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

a műkritiKUSS

2008.04.04. 18:24 mona lisa

Fogadjunk, hogy Gioconda-t, avagy közismertebb nevén Mona Lisát (az elsőt) sosem kérdezték meg, mit gondol a képzőművészetről. Naná, hogy nem. Hiszen nem ez volt a dolga. Az ő dolga abból állt, hogy ölbe tett kézzel várja a halhatatlanságot (a mellékelt kép is ezt a pillanatot örökíti meg...) persze mindezt napokon, sőt heteken keresztül kellett művelnie egy piktor kedvéért, aki nevezetesen az eddig élt egyik legzseniálisabb művész, Leonardo da Vinci volt.

A krónikások arról sem számoltak be, hogyan értékelte a festményt, amikor először megpillantotta. Vajon azon morfondírozott-e magában, hogy: "ejj, 2 hétig itt ültem ennek a Leonardonak modellt és a festményen látható alakkal még köszönőviszonyban sem vagyok", avagy: "hú, micsoda jó ecsetje van ennek a festőnek, kísérteties a hasonlóság köztem és a kép között. Bár a táskákat a szemem alól igazán kihagyhatta volna és csalhatott volna kicsit a hajzuhataggal is. Nem kellett volna annyira hangsúlyoznia Francesconak, amikor megállapodott ezzel a Vinci-i piktorral, hogy minél pontosabban fessen le engem. Bezzeg Donna Toscane képe... A festményen egy nádszálkarcsú hercegnőt csodálhat a szemlélő, ám amikor meglátja a modellt teljes valójában, valószínűleg azt gondolhatja, fényes nappal rémálmok gyötrik... Bár az is igaz, Toscane portéját nem az én festőm pingálta, és a rossz nyelvek szerint Toscana herceg 15 aranydukátot adott a mesternek, hogy rémranda arája vonásaiba hamvas ágyasa szépségét csempéssze bele. Ám mégis, amikor unokáim gyermekei a rólam készült portéra pillantanak majd, egy átlagos, táskásszemű asszonyt látnak mint dédanyjukat. Ám Donna Toscane leszármazottai bizonyára a legszebb szalonjuk díszhelyén tartják majd a tündérszép felmenőről készített képet." - akár ezt is gondolhatta Lisa.

A Leonardo da Vinci által megfestett mosolytalan mosolyú hölgy részint a festőóriás egyik védjegyévé, részint pedig a XVI. század művészetének szimbólumává vált. És erről senki nem kérdezte, akarja-e vagy sem, tetszik-e neki ez a korszak avagy inkább a múltbéli stílusok egyikéhez vonzódik jobban. Nem állt lehetőségében, hogy kifejtse véleményét.

Nem úgy, mint négylábú utódjának, eme blog névadójának...

Történt, hogy egyik reggel korán be kellett mennem a városba. Mivel aznapi munkám nem engedte, hogy magammal vigyem Lisát, és a szülők kertjében működő "kutyanapközibe" sem akartam elvinni, így aznap délelőtt otthon maradt a lakásban (mint már korábban jópárszor).  Néhány óra múlva hazaérkezvén a bejárati ajtó előtt a lakáskulcsot keresgéltem, amikor rossz érzésem támadt. A qtty nem sertepertélt az ajtó túloldalán mintegy 120 decibelles farokcsóválás kíséretében (igen, ő ilyet is tud - 120 decibellel csóválni a farkát). Szóltam neki, semmi reakció...

Kulcsot gyorsan bedugtam az ajtóba, majd nyitottam az ajtót. Nyitottam, de nem nyílt. Érzékeltem, hogy valami a túloldalon akadályoz abban, hogy bejussak. Mintegy fél másodperc telt el, míg végigfutott az agyamban, mi lehet ott. Leizzadtam, hogy valami leszakadt vagy bedőlt és agyoncsapta a kutyát. Aztán sikerült résnyire nyitnom az ajtót. Ekkor ismét szólítottam Lisát. Nos, a farokcsóválás megérkezett és a boldog nyüszítés is. Ok – könyveltem el magamban megkönnyebbülten – ezek szerint a kutya él. Már csak be kéne jutni. Elkezdtem benyomni az ajtót. Az lassan engedett. Aztán rájöttem, hogy egy nagy kép dőlt be az ajtó elé.

A falhoz támasztva tartok egy mintegy 140 x 140 centiméteres reprodukciót, amely persze nem ér milliókat, de mivel kölönleges reprodukcióról van szó - merített papírra sokszorosították és összesen 100 darab készült belőle - ezért nagy becsbe tartom. No meg az alkotója miatt is. Egy emberalakot ábrázol, sötét tónusú színekben. A sötét színek miatt azonban nem akartam felrakni a falra, nagyon uralná a nappalit. Ezért a fal mellé támasztottuk a bejárati ajtónál addig amíg megtaláljuk végleges helyét.

Úgy tűnik, hogy Lisának nem tetszett a kép. Gondolta, na majd ő megmutassa ennek a gazdinak, hogy mijaza műkritika. Fogta, feldöntötte a képet, hogy amíg ez lehetséges, addig ne lássa azt. Ezzel kívánta finoman jelezni, hogy nem akar egy lakásban élni ezzel az alkotással, hiszen nem tetszik neki az.

Ám azzal nem számolt, hogy mindez úgy sikerül, nagyon kevésen múlik az, hogy a gazdi be tudjon jutni a lakásba. Mázlija volt. Bejutottam. Meg mázlija volt a képnek is. Nem lett semmi baja.

Most újból napirenden van a téma, hogy a kép felkerül a hálószobához vezető lépcsőfeljáró falára. Ott még a kutya se látja (hehe), ám addig is biztonságos helyen van, míg egy nagyobb, tágasabb lakásba költözve nem találunk neki megfelelő helyet.

A kutyáról meg kiderült, hogy fogékony a képzőművészetre. Lehet, ha végzünk az alapfokú kutyaiskolával, beiratom művtöri szakra...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://monalisa.blog.hu/api/trackback/id/tr18411414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mona lisa 2008.04.04. 19:04:23

Szia borsó!
Ejj, remélem a bolhák már leléptek és nem eszegetnek téged. Drukkolok, hogy mihamarabb rendbejöjjön a bőröd. Majd tájékoztass bennünket, hogy hogy vagy.
puszi

billy dödág 2008.04.06. 22:06:39

Hali Ebtársak! :)

Igazán nagy megtiszteltetés ilyen naggggyon híres-neves névadójú, kifinomult ízlésű társaságban lenni. Leó bácsit is csókoltatjuk, nagy 10telői vagyunk mi is ;)
De ha már a gyökereket kutatjuk, akkor felfedem nevem sötét titkát... lássátok :DD :
www.videoplayer.hu/videos/play/59040

pussszantok minden 4 és 2 lábút! ;)

billy dödág 2008.04.07. 14:30:27

Éssssss persze a 3 lábúakat is pussszantom!!!!
(Fú, de bunkó vagyok, szánom-bánom, irgum-burgum... Tudjátok be zsenge koromnak és tyúkeszemnek...)

mona lisa 2008.04.07. 15:32:12

kedves billy,
hihi,hát igen a háromlábúak.
merugye nem illik ám a hadilábrú elfeledkezni.
Szerintem most az eccer Angi is megbocsát neked.
És igazán bolDOG vagyok, hogy megtudhattuk hunnéjt ered a neved te eb. :)
osztán mizu van blahával? múlnak mán a bárányhimlős kiütések?
és angi hogy bírja a 4 lábú társakat? híreket akarunk!
Steffiről is szeretnénk hallani! Meg a többiekrűűűű!
qtttytársak adjatok hírtet magatokrú mind, beűűűű.

Stefi 2008.04.20. 11:59:41

Heyhóó Társak!
Mint igértem, beszámolok állapotomról! (még a héten :) )
Enni eszem, nagy keddvel, bár amióta felfedeztem, hogy gyógyszereket dugdos a gazdi a husidarabokba, azóta jobban megnézek minden falatot, és ami gyanús, azt jól a tálkámban hagyom.
De a kreativitásuk végtelen, minden nap új megoldással állnak elő, van hogy szabályos dupla húsos szendvicsben kaptam a gyógyszereket, ilyenkor a próbálkozásukat értékelve, megeszem. Persze az újdonság ereje nem hat rám egy napnál tovább.
A járásom nem túl koordinált, ezért a hosszabb sétákról asszem egy időre mindenképp le kell mondanom, de meg is elégszem már a kapu előtti szaglászással.
A fejemet néha már teljesen egyenesen is tudom tartani :)
Próbálok minél gyorsabban rendbejönni, mert nem szeretnék a kaposvári MR-re menni.
Íme egy kép rólam:
kepfeltoltes.hu/080420/2008__prilis_059_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Remélem hamarosan azért sikerül összeismerkedni személyesen is :)

billy dödág 2008.04.22. 09:09:14

Hali :)

Az egészségügyi szekcióhoz hozzá tudok szólni. Sajnos. Most jövök a dokitól, meg az infúziótól. Holnap is megyek.
Megcsípett egy kullancs és megfertőzött valami élősködővel, ami a véremben szaporodik. Károsítja a vesémet, meg a májamat. Rossz esetben három nap alatt elvihet egy kutyát az ilyesmi.
Igazából csak annyi volt, hogy nem volt étvágyam és kókadt voltam. Aztán beosztottaim elvittek orvoshoz, ott megultrahangoztak jól, meg vért is vettek, onnan derült ki, hogy mi a gáz. Kaptam vagy 3 injekciót, meg naponta infúziót.
De már javulok. :)

ÉS! Ajánlom minden kutyakollégának a Frontline-t! Mindenütt (belvárosi aszfalt!!!) és mindenkor (télen!!!) vannak kullancsok. És fertőznek!

mona lisa 2008.04.23. 13:11:52

Hello Steffi és Billy!
Hát ezek a betegségek... monnyanak le. De télleg. :((( Remélem legalább Borsó meccgyógyult mán teljesen.
Billy. Nagyon drukkolok ám neked. Néztelek is hétvégén, amikor találkoztunk, hogy nem volt túl sok kedved játszani. Már épp azon kezdtem el gondolkodni, hogy fodrászt vagy parfümöt váltok, mert múltkor annyira tetszettem neked, most meg alig játszottunk. Valószínűleg a kullancs volt az oka.
Azt hiszem, én is lenézek majd ma vagy holnap a dokihoz, mert nekem sincs már megint étvágyam. A reggel szárazkaja még mindig ott vana tálamban, pedig általában miutánb megkapom, rá 2 percre fel szoktam porszívózni az utolsó falatig. És ez egy héten belül már másodszor vagy harmadszor fordul elő... :S
Ejj. Remélem belém nem egy kullancs mászott. Írj Billy mihamarabb, hogy hogy vagy! Drukkolunk.
Steffi! Neked is! Veled mizu mostanában? Javult az állapotod?
puszi minden qtyynak és gazdáiknak/rabszolgáiknak.

billy dödág 2008.04.23. 22:22:01

Hali

Á, xarul vagyok, az helyzet. Pedig tegnap már egész jól voltam, benyeltem a kaját, ugrándoztam, vigyorogtam keveset, a macskákat tájékoztattam arról, hogy még (MÉG!) nem jött el a háváj és a subidubi, hemperegtem fűben, satöbö.
Ma megint nincs étvágyam, csak kóválygok. Sofőröm szerint olyan vagyok, mint egy orosz hadifogoly :$
Mondhatom, beleillik a világ folyásába:$

Na, mindegy, holnap elvitetem magam in fúzióhoz. Oszt' majd meglátjuk, jól.

Pusssz. És vigyázzatok magatokra!

billy dödág 2008.04.24. 19:37:27

Hali :)

Jelentem jobban vagyok :) Ma vagy háromnegyed órát sanyargatott a doki, meg belémnyomta a gyógyszerszekrény teljes tartalmát, de úgy néz ki hatott. :) Mondjuk, a végén már nagyon untam a banánt, kénytelen voltam a fogaimat is csattogtatni. :$
És a macskák monnyanak leeeee! A kajámat NEM adom! Nem, nem soha! :) (Mit képzelnek, kis mitugrászok????)
Vigyázzatok magatokra, pusszantalak Benneteket! :)
süti beállítások módosítása